reklam

Çocukla Tekne Tatili

Anne & Baba & Çocuk 29 Nisan 2017 - 5:29 711 KEZ OKUNDU 0 YORUM YAPILDI

Tekne tatili hep özendiğim ama bir türlü cesaret edemediğim bir tatildi. Her sene istisnasız giden bir arkadaşımın gazına gelip, tamam dedim. Ama kafamda o kadar soru işareti vardı ki anlatamam. Ya sıkılırsak, ya mide sorunu yaşarsak, hastalık olursa, yemekler, gün içerisinde elektrik yok çocuğu nasıl oyalayacağım, telefonum şarjım 🙂 gibi milyon tane soru çıkarabilirdim. Neyse bir cesaret girdik bu işe, 9 yetişkin 2 çocuk olarak Göcek ten bir tekne ile anlaşıp sadece tanıdıklarımız ile geçireceğimiz bir tatil olacaktı.

Ufacık bir çanta içine giyeceklerimizi, kocaman bir çanta içine çocuklara oyuncak ve bolca kitap doldurdum. Yastık ve battaniye de ekleyip çıktık. Kendi arabalarımızla Göcek’e ulaşım sağladıktan sonra ilk iş markete uğrayıp, sepetleri doldurduk. Kaptan ile yemekler bizden olacak şekilde anlaştığımız için, istediğimiz ne varsa alkol dahil her istediğimizi aldık. Cumartesi öğlen Göcek’ten hareket ettik.

Tekneye biner binmez, bütün soru işaretlerim gitmiş oldu. Nasıl bir his size anlatamam. İlk iş ayakkabı/terlik ne varsa çıkarıyorsunuz. O sıcacık ahşap yere çıplak ayak değdikten sonra bir huzur geliyor. Tekne hareket ettiğinde hemen kamaralarda üstümüzü değiştirip, içeceklerimizi aldıktan sonra sıradaki fotoğraf instagrama koyuldu bile..

Tekne içinde sadece biz olduğumuzdan kaptan ile herşeye ortak karar verebiliyorduk. Aslında 1 haftalık tatil içinde uzun yol yapıp yaklaşık 3-4 saat değişik şehirlerdeki koylara da gidilebiliyor. Ama biz en fazla yarımşar saatlik yol yapmak istediğimizden sadece o çevrede dolaştık. Her sabah en geç 6.30 da yüzümüzü denizde yıkadık 🙂 8 de sabah kahvaltısı yaptıktan sonra, başka bir koya gitmek için hareket ediyorduk. Gün boyu kitap okuduk, sohbet ettik, çocuklarla oyunlar oynadık. İnanın çocuklar hiç ama hiç sıkılmıyor. Hatta zaman nasıl geçiyor anlamıyorlar. Akşam yemeği 8 de hazır oluyor. Birlikte yemek yedikten sonra çocuklar 9 da uykuya geçiyorlardı. Zaten gün içinde o kadar yoruluyor ki akşam uykularına geçiş süresi 5 dk anca sürüyor.

Açık havada uyumak, yıldızları seyretmek, tatilimizde tarif edilemez bir güzellik ve müthiş bir anı olarak hafızamıza kazındı. Bir tarafta anne, bir tarafta baba ve ortada çocuk şeklinde onu güvenceye aldıktan sonra keyfini sürebilirsiniz.

Tekne tatilinin en güzel yanlarından biri de, gerçek bir tatil olması. Şöyle ki, 5 yıldızlı şu kocaman otellerde denize girmek için yürü, yemek yemek için yürü, odanda bir şey unuttun otur ağla zaten 🙂 Tekne herşey elinin altında, nefis manzarası hakkında yorum bile yapmıyorum.

Bizimkiler bazen kendilerini balık tutmaya verdi. İyiki vermişler çünkü sayelerinde şahane balıklar yedik. Ne kadar çok balık çeşidi varmış ismini bile duymadığım. Karagöz, ayı balığı, domuz balığı, balon balığı gibi..  İşte azmin zaferi. Eşim ufak bir dalış yapıp, bir anı daha eklemiş oldu.

Bizim gittiğimiz tekne kendi bütçemize göre ve kişi sayımıza göre ayarlama yaptığımızdan biraz ufak ve bazı imkanları olmayan bir tekneydi. Mesela sıcak suyumuz yoktu. Elektrik günde 2 defa yarımşar saatlik olarak ayarlamıştık. Gerçi bize yetti. Çocuklar için bilgisayarı ve kendi cep telefonumuzu şarj edebiliyorduk. Kahvaltı sonrası hareket ettiğimiz sırada çocuklar için bir tehlike oluşmasın diye aşağı alıp, orada otutturuyorduk. Sıkılmasın diye gün içerisinde sadece bu zaman diliminde bilgisayarı kullanıyorduk. Böylece 1 filmi 3 güne bölmüş oluyorduk.

Eğer benim gibi merak edip, cesaret edemiyorsanız bence yapın. Bizim için çok güzel bir deneyim oldu. Çocuk büyüdükçe içimdeki değişik şeyler yapma arzusu daha fazla kuvvetlendi. Onunla keşfetmek, deneyimlemek gerçekten çok güzel. Bu sene yine yapamam dediğim bir tatil daha planlıyorum. Doğa ile iç içe olmak, akşam ateş başında zaman geçirmek.. Pastoral vadi de 4 günlük bir kamp, bakalım orada bizi neler bekliyor?

Yaşayıp görelim.

Sevgiler

SezeN

Sosyalanneler
sosyalanneler@gmail.com

BU KONULAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Barselona’nın En Eski Noel Pazarı: Fira Santa Líúcia

Bu yıl yılbaşı turları 2017 tatil alternatifleriniz a...

Labirent Kutu Oyunu

Ödüllü bir oyun olan Labirent oyunu, yüksek düzeyde strateji gerektiren bir zeka oyunudur. 5 yaş ve üzeri i...

2 Yaş Ve Üzeri Çocuğunuzla Evde Yapabileceğiniz Aktiviteler – 5

Bade 2,5 yaşında oldu, bu sebeple de artık oyunlara olan ilgisi bir kat daha arttı. Dikkatini daha çok vere...

Çocuklarla evde pizza yapımı

Bir proje ödevi için 3 çocuk ve 3 anne bir araya geldik. Günü cazip bir hale getirmek için, birli...